Эстетические и юридические правила размещения вывески на фасаде - MCA Group
Естетичні та юридичні правила розміщення вивіски на фасаді
1 Липня, 2020
Отримання дозволу на рекламу в Києві: що потрібно знати - MCA Group
Отримання дозволу на рекламу в Києві: що потрібно знати
15 Липня, 2020

Оновлений порядок погодження реклами в Києві: що треба знати про штучні перешкоди


Реклама за правилами – це просто і водночас складно. Якщо ви не готові з головою зануритися у нюанси – в першу чергу, бюрократичні, будьте готові до різних неприємних несподіванок. За статистикою, 5 із 6 київських рекламоносіїв не мають дозволу на розміщення, а значить, вони підлягають демонтажу. Чому так стається і про які штучні перешкоди ви можете не знати на початку шляху?

Обережно з термінологією!

Основний документ, на який слід орієнтуватися, – «Про затвердження Правил розміщення рекламних засобів у місті Києві» від 20 квітня 2017 року. Деякі моменти в ньому через неоднозначне трактування і досі викликають дискусії та стають причиною демонтажу вивісок.

Наприкінці жовтня 2019 року бюрократична складова зазнала певних позитивних змін, які «подарували» більше повноважень інформаційним вивіскам. Отже, читайте уважно правила, звертайте увагу на тонкощі та грамотно використовуйте їх.

Інформаційна вивіска: на межі з рекламою

Ключове слово – інформаційна! Вивіска буде вважатися такою, якщо будуть виконані такі умови:

  • наявність інформації про зареєстроване найменування особи, товарні знаки, що належать їй, вид діяльності, графік роботи, номер телефону;
  • розміщення на фасаді будинку не вище першого поверху, на вікнах чи вітринах (максимум – 35% площі) або безпосередньо на поверсі, де знаходиться приміщення, біля входу в нього;
  • площа поверхні – не більше 3 кв. м, у межах Зони обмеженого використання вивісок – до 0,5 кв. м.

Чи може інформаційну вивіску «прикрашати» торгова марка – власна чи за договором франчайзингу? Так, якщо вона узаконена і це підтверджується свідоцтвом про реєстрацію знаку для товарів і послуг «Укрпатента».

Чи потрібен дозвільний документ на розміщення інформаційної вивіски? Так, але у порівнянні з зовнішньою рекламою, дозвіл отримати набагато легше – на це знадобиться лише 10 робочих днів. Великий плюс до всього – відсутність щомісячної плати за вивіску.

Інформаційна табличка: складне у простому

Щоб розмістити таку табличку, не треба звертатися у відповідні органи та отримувати спеціальний дозвіл. Дуже привабливо, чи не так? Насправді ж, самостійно затвердити «статус» інформаційної не вийде: табличка має підкорятися правилам, виконати які зовсім не складно.

Пункт №1 – площа таблички не може перевищувати 0,5 кв. м. При цьому інформаційна складова формується з зареєстрованого найменування юридичної особи, виду діяльності (якщо це не виходить з найменування) та графіку роботи. Будь-яка інша інформація, хай і без перевищення встановленої площі, на інформаційних табличках не допускається.

Важливий момент: згідно з законодавством України, інформаційні табличка та вивіска не вважаються рекламою. При цьому вони цілком здатні виконувати ті самі функції, як і зовнішня реклама – треба лише грамотно розмістити й оформити їх. Звісно, замінити повноцінні рекламні конструкції їм не під силу, але в деяких випадках цей варіант можна розглянути.

Зовнішня реклама: легко не буде

Широкий простір для творчості та велика сила маркетингу – з одного боку, купа нюансів та заплутаний бюрократичний лабіринт – з іншого. Саме так можна схарактеризувати сучасну зовнішню рекламу. Попри регулярні зміни в законодавстві, в цілому процедуру отримання дозволів на рекламу важко назвати прозорою та недорогою.

Одна з причин – необхідність подання паспорту фасаду споруди в тій частині, де планується розміщення реклами. Ось очевидне протиріччя: в переліку необхідних для отримання адміністративної послуги документів цього пункту немає. Залишається або погоджуватися з «нестиковками», або захищати свої інтереси в суді.

На жаль, штучні перепони – не поодинокі випадки на шляху до отримання дозволу на рекламу. Типова ситуація: Управління культурної спадщини відмовляє у погодженні через те, що конструкція вже змонтована, при цьому поза увагою залишаються стилістика чи колористика рекламоносія.

Отже, залишається або суворо контролювати кожний крок, «озброївшись» нормативними документами, або звернутися по допомогу до професіоналів. Як доводить практика, другий варіант менш затратний і більш ефективний.