Як швидко узгодити дозвіл на літній майданчик або МАФ?
28 Травня, 2020
Монтаж, демонтаж вивіски: як не нажити головного болю?
12 Червня, 2020

Реклама в законі, або
навіщо вивісці потрібен
паспорт?


Отримати паспорт на вивіску просто. Приблизно так думають підприємці, які вперше стикаються з цією справою. В реальності ж перед багатьма виростає висока стіна з тонких нюансів та непростих питань. Де отримати паспорт на зовнішню рекламу, чи можна обійтися без нього та як розв'язати проблему без зайвих нервів, витрат і головне – цілком законно?

Обережно з термінологією!

Одразу підкреслимо: паспорт та дозвіл – різні речі, тому ототожнювати їх не варто, хоча ці поняття з однієї бюрократичної «опери». Ось вам простенька головоломка. Інформаційна вивіска дозволу на розміщення не потребує, але паспорт необхідний. Для реклами обов’язкові обидва документи.

При цьому законодавством передбачено цілу низку пунктів, що регламентують розміри вивісок, їхній зміст, формат, вимоги до розміщення на фасаді, освітлення тощо. Самостійно «подарувати» своїй вивісці статус інформаційної не вийде – цим займаються уповноважені органи. Отже, підприємцю доведеться або самому з головою зануритися у законодавчу базу та великими літерами занотувати важливі моменти (а їх досить багато!) або довірити цю справу досвідченим професіоналам.

Чим загрожує нехтування вимогами до розміщення зовнішньої реклами? В першу чергу, демонтажем вивіски, який може потягнути за собою штраф та судові справи – у разі грубих порушень. Плюс до всього – немало втрачених грошей, які, звісно, ніхто не поверне.

Що таке паспорт зовнішньої реклами та як він виглядає?

Справа йде про офіційний документ, у якому зафіксовані технічні, конструктивні, архітектурно-естетичні особливості вивіски, місце її розміщення та фото об’єкта, де планується монтаж конструкції.

Отримання паспорта вивіски передбачає збір пакету документів, куди входять:

  • заява за спеціальною формою;
  • документи, що підтверджують реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця (надаються оригінал та копії);
  • копія договору оренди приміщення чи свідоцтва на право власності на об’єкт нерухомості;
  • погодження з власником будівлі;
  • ескіз майбутньої рекламної вивіски та її електронний макет;
  • експертні висновки стосовно технічної безпеки конструкції;
  • кольорове фото місцевості та конкретного об’єкта, де буде розміщено вивіску.

Чи можуть компетентні органи відмовити в наданні послуги? Таке трапляється при наданні неповного пакета документів або у випадку, якщо виявлено неправдиву інформацію чи «нестиковки» в експертних дослідженнях.

Скільки часу доведеться чекати на паспорт зовнішньої реклами? Орієнтовний термін – п’ять робочих днів з моменту прийняття схвального рішення.

Коли потрібен паспорт фасаду?

Розповсюджена думка, що паспорт фасаду – це черговий бюрократичний винахід задля ускладнення життя власників будівель. Насправді ж, цей документ допомагає підтримувати естетичний вигляд міста та відстежувати усі зміни у фасадах об’єктів нерухомості. До речі, це стосується не лише зовнішнього вигляду, але й безпеки, на яку часто впливають втручання в фасад будівель. Ось чому власники або орендарі приміщень перед розміщенням реклами мають внести відповідні зміни у паспорт фасаду. Особливо це стосується втілення сміливих архітектурних ідей – із кардинальною реконструкцією фасадних елементів та використання інноваційних будівельних матеріалів.

Паспорт фасаду оформлюється один раз – усі зміни пізніше можуть вноситися у відповідний документ. Перед проведенням ремонтних робіт, наприклад, у столиці доведеться узгоджувати дії з кількома інстанціями:

  • Київською районною державною адміністрацією,
  • Департаментом містобудування та архітектури,
  • Департаментом Культури – якщо будівля є архітектурною пам’яткою.

Хто розробляє паспорти фасадів? Цим займаються спеціалізовані компанії. Віддавайте перевагу професіоналам з досвідом роботи, яку можна відстежити за портфоліо та відгуками.

Ваш грамотний та законний паспорт вивіски чи фасаду – наша професійна злагоджена робота!